maandag 19 december 2011

De 3 D’s: Dromen, durven, doen

Een hele mooie uitspraak, dat dan weer wel.
Dromen heb ik, al valt de veelheid ervan wel mee. Durf heb ik ook wel, alleen niet altijd op de fronten waar ik zou willen. Doen, ja ik hou wel van ‘geen woorden maar daden’.
Maar wat als deze 3 D’s samen het credo worden, omdat ik een droom heb, die ik nog niet durf te doen?

Teleurstellend misschien, maar ik droom niet van de hoofdprijs in de lotto, of van een witte bruidsjurk. Nee ik droom ervan om iets te doen wat me geweldig lijkt!
Alleen nu het vorm heeft in mijn hoofd, moet zoiets verder ook vorm krijgen.
En….hoe ga ik zoiets aanpakken.
Goede raad van vriendlief, en daar dan toch weer zelf mijn weg in vinden.
Een collega, die de 3 D's uitvoerde en nu mij een klein zetje meegeeft.
Als ik opeens veel moed heb een telefoontje plegen bijvoorbeeld. Het gaat in langzame en kleine stapjes en toch ga ik het proberen, en wel voor mijn 45ste.

Tenslotte had ik ook niet gedacht dat ik een blog zou onderhouden (nou ja met tussenpozen) om verhalen met anderen te delen.

Dan is er ook nog de G van geloven. Geloven dat ik het kan, durf en doe.
Het woord 'believe' heeft in die zin sinds 2007 wel een betekenis die me heeft gehopen sinds die tijd. Dus……wie weet wat ik nog allemaal kan en durf in 2012?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten