zaterdag 6 februari 2010

Kleur bekennen


Vandaag was het weer zover..... Ik kon geen weerstand bieden aan mijn favo Kleur. In dit geval: in de wolwinkel. Nu kan ik me sowieso moeilijk beheersen in een wolwinkel, laat staan als het Kleur betreft.
Al jaren beheerst deze Kleur mijn doen en laten. Vooral mijn dòèn dan. Ben ik ergens, maakt niet uit waar, dan wordt mijn oog automatisch daar naar toe getrokken. Een voorbij rijdende auto, een boek in de bieb, in een kledingwinkel, een lantaarnpaal (Amsterdam!), een sticker, noem het maar. Zet ik op een rommelmarkt mijn scan op Kleur, dan zie ik niks anders meer. Vazen, bakjes, broodtrommel, pennenbakje, je kunt het zo gek niet bedenken. Het is niet precies te omschrijven wèlke kleur Kleur nu precies is, maar het houdt ongeveer het midden tussen blauwachtig groen en groenachtig blauw. Turquoise is te blauw en aqua is het ook niet. Zou ik bij een andere kleur nog twijfelen iets aan te schaffen, zo niet bij Kleur. Of het moet al superduur zijn, maar dan nòg zoek ik een excuus om het toch maar te kunnen kopen.
Ons huis staat dan ook vol met Kleur. Gelukkig dat jongste dochter af en toe de boel komt her-decoreren, anders was het hier één ton-sur-ton-in-Kleur-gebeuren. Je zou zeggen: lekker rustig, maar nee, niet op de manier waarop ik het neerzet (chaotisch is nog zacht uitgedrukt). Subtiel werkt bij mij niet als het Kleur betreft. De vazen en andere snuisterijen staan nu in groepjes bij elkaar; zorgvuldig een keuze gemaakt en de overblijfselen naar zolder verhuisd. Bewaard, dat wel. Want er wordt níks weggedaan in Kleur.
Ook mijn kledingkast straalt je in Kleur tegemoet. Ik was zelfs Kleur apart. Geen moeite om een volle trommel te krijgen! Af en toe ben ik Kleur weleens ontrouw. Wat rose- en paarsachtigen vind ik ook mooi en mooi rood is ook niet lelijk. Maar nooit ten koste van Kleur......
Een eigen collagefoto maken kost me teveel tijd, dus maar eentje van internet geplukt. Die tijd gebruik ik zo meteen voor het opzetten van steken van het vanochtend gekochte bolletje in Kleur voor een paar (alweer) sokken....;-)
.
Beppe Aal (in Kleur)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten